top of page

Cookie- og privatlivspolitik 

Introduktion
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

​

Cookies
Websitet anvender "cookies", der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

​

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

​

Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

 

PRIVATLIVSPOLITIK for PaymentHub ApS

​

Vi er dataansvarlige

PaymentHub ApS (herefter PaymentHub) er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, der indgår i oprettelse af kundeforhold og behandlingen af betalingstransaktioner, som udføres via PaymentHub løsningen. Vi tager beskyttelsen af dine data alvorligt. I denne privatlivspolitik kan du finde oplysninger om, hvilke persondata vi behandler og på hvilket grundlag samt finde oplysning om dine rettigheder i forhold til behandlingen af data. Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine oplysninger, eller ønsker at bruge de rettigheder du har efter den Europæiske Persondataforordning (GDPR), så er du velkommen til at kontakte os via kontaktoplysningerne nedenfor:

 

Kontaktoplysninger
PaymentHub ApS

Birketoften 15
3500 Værløse

e-mail: dpo@paymenthub.dk

CVR-nr.: 42849103 

Telefon: +45 70 30 00 03

 

Formålet med behandlingen af dine personoplysninger:

PaymentHub behandler persondata med henblik på opsplitning af løninformationsfiler og overførsel af betaling og information om betalingen til forsikring- og pensionsleverandører på det danske marked.

Ved oprettelse af et kundeforhold hos PaymentHub skal vi have oplysninger, som er nødvendige for at oprette og administrere den kontrakt vi indgår med dig. Tilsvarende har vi behov for at behandle en række oplysninger hvis vi indgår en aftale om tilslutning af dig som forsikringsformidler eller hvis du er kontaktperson hos et forsikrings- eller pensionsselskab, der indgår aftale om tilslutning til ordningen.

​

Behandlingen af persondata til indgåelse af kontrakter som varetagelse af det løbende kundeforhold sker med henblik på opfyldelse af de kontraktuelle forhold, der indgås mellem PaymentHub og de kunder (arbejdsgivere, der vælger af benytte ordningen til opsplitning af medarbejderes forsikrings- og pensionsbidrag), forsikringsformidlere, samt betalingsmodtagere, der vælger at indgå aftale om tilslutning til PaymentHubs betalingsløsning. Grundlaget for denne behandling er databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, nr. b samt art. 6, stk. 1, nr. f.

​

Indsamling af kundekendskabsoplysninger i forbindelse med oprettelse af kundeforhold, med arbejdsgivere, der indgår tilslutningsaftale, sker desuden på baggrund af retlige forpligtelser i regler om forebyggelse af -hvidvask og -finansiering af terrorisme. Desuden kan der ske behandling af data til opfyldelse af anden regulering, herunder regler i betalingsloven og anden finansiel regulering samt regler om bogføring. Grundlaget for denne behandling er databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, nr. c samt art. 6, stk. 1, nr. f.

​

Hvis du har givet samtykke til markedsføring, sker behandlingen af dine oplysninger med henvisning til databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, nr. a.

​

Personkategorier af registrerede og kategorier af personoplysninger

​

Reelle ejere i virksomheder, der indgår kontrakt med os:

Kundekendskabsoplysninger: Navn, kontaktoplysninger, CPR-nr., ID-dokumenter, relation til det CVR-nr., der indgår aftale med PaymentHub, ejerskabsoplysninger og ejerstruktur i virksomheden, samt oplysning om politik eksponering (PEP).  Virksomhedens betalings- og transaktionsoplysninger.

​

Ansatte i de virksomheder, der har indgået kontrakt med os:

Navn, CPR-nr., navn på virksomhed, hvor der er en ansættelsesmæssig tilknytning, oplysning om forsikrings- og pensionsbidrag, der indbetales via arbejdsgiver.  Følsomme oplysninger i form af fagforeningsmæssigt tilhørsforhold kan indgå i fritekstfelt, hvis det indgår i de lønfiler, der danner grundlag for vores behandling.

​

Kontaktpersoner hos virksomheder, forsikringsformidlere samt betalingsmodtagere og andre samarbejdspartnere:

Navn, kontaktoplysninger, rolle, tilknytning til virksomheder, og/eller samarbejdspartnere, betalingsinformation, login informationer, log data relateret til anvendelse af betalingsløsningen.

Modtagere af nyhedsbreve eller anden markedsføring:

Navn, rolle og e-mail.

 

Modtagere eller kategorier af modtagere

VI videregiver betalingsoplysninger fra kunder til betalingsmodtagere (forsikrings- og pensionsselskaber) i det omfang, vi er berettiget eller forpligtet til det i henhold til kontrakt. Vi videregiver også oplysninger i det omfang vi er forpligtet til det efter lovgivningen, eller når vi får dit samtykke til det. Modtagerne kan ud over forsikrings- og pensionsselskaber være andre parter, der efter lovgivningen er berettiget til at modtage information, herunder fx vores eksterne revisor, skat eller Finanstilsynet.

​

Hvor har vi dine personoplysninger fra

De oplysninger, vi behandler stammer fra dig selv eller den virksomhed du er ansat i samt offentlige registre.

 

Opbevaring af dine personoplysninger

Vi opbevarer dine personoplysninger inden for EU og i overensstemmelse med de til enhver tid gældende databeskyttelsesregler. Opbevaringsperioden følger det formål som er grundlaget for behandlingen. Opbevaringstiden fastlægges i overensstemmelse med de til enhver tid gældende forældelsesregler.  

De oplysninger der anvendes til at sikre opfyldelse af kontrakt med den virksomhed du repræsentere vil blive gemt i op til 10 år efter ophør af virksomhedens kundeforhold.

​

De oplysninger der specifikt er indsamlet til brug for opfyldelse af hvidvasklovens regler, herunder kundekendskabsoplysninger (fx pas eller kørekort) på reelle ejere samt transaktionsoplysninger, vil blive gemt i 5 år efter ophør af kundeforholdet, medmindre særlige forhold tilsiger at der er pligt til at bevare oplysningerne i længere tid, hvorefter de kan opbevares i op til 10 år med henblik på opfyldelse af hvidvasklovens regler. Oplysninger der er nødvendige for opfyldelse af regnskabsmæssige regler eller finansiel regulering opbevares i 5 år efter ophør af regnskabsåret.

​

Personoplysninger der behandles på grundlag af markedsføringssamtykke slettes senest 2 år efter samtykket trækkes tilbage.

​

Markedsføring

Hvis du har afgivet samtykket til at modtage nyhedsbreve eller markedsføringsmateriale fra os kan vi behandle dine persondata med henblik på markedsføring.  Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller meddele os, at du ikke ønsker at modtage markedsføringsmateriale.

 

Retten til at trække samtykke tilbage

Hvis behandling af dine oplysninger sker på baggrund af samtykke, har du til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Det kan du gøre ved at kontakte os via de kontaktoplysninger, der fremgår ovenfor.

Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra tidspunktet for tilbagetrækningen.

 

Dine rettigheder

Du har efter Databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os.

 

Ret til at se oplysninger (indsigtsret) 
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, vi behandler om dig.

 

Ret til berigtigelse (rettelse) 
Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet. Så frem oplysningerne er hentet fra offentlige registre skal berigtigelsen ske hos registret.

 

Ret til sletning 
I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden den slettefrist der ellers følger af vores opbevaringsregler.

 

Ret til begrænsning af behandling 
Vi anvender kun dine oplysninger til de lovlige formål, de er indsamlet til.

Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

 

Ret til indsigelse

Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.

 

Ret til at transmittere oplysninger (Dataportabilitet) 

Du har i visse tilfælde ret til at modtage de personoplysninger, du selv har afgivet, i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format og at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk

 

Automatiske overførsler

Vores opsplitning og videreformidling af betalingsinformation og betaling af forsikrings- og pensionsbidrag sker på baggrund af automatiserede processer. Vi anvender ikke automatiske afgørelser for indgåelse eller afvisning af aftaleforhold.

 

Klageadgang

Du er altid velkommen til at kontakte os på dpo@paymenthub.dk hvis du er utilfreds med, eller har spørgsmål til vores behandling af dine oplysninger. Kontaktoplysninger fremgår ovenfor.

​

Du har også til enhver tid ret til at indgive en klage til Datatilsynet over vores behandling af dine personoplysninger. Du kan kontakte Datatilsynet via mail dt@datatilsynet.dk eller læse mere på www.datatilsynet.dk.

 

Ændringer til denne databeskyttelsespolitik

Vi forbeholder os retten til at opdatere og ændre denne information om anvendelse af persondata. Denne privatlivspolitik er version nr. 01 af august 2023.

​

​

​

bottom of page